Saturday, October 16, 2010

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

Allah datang kan ujian dalam bermacam bentuk..ada ujian dalam bentuk kekayaan, ada ujian dalam bentuk khianat seorang sahabat, ada ujian nikmat dunia, ada ujian dalam bentuk kesenangan dunia dan tidak lupa ada juga ujian dalam bentuk kesehatan..tetapi ujian itu Allah beri supaya hamba-Nya tetap mengingati Dia Sang Khaliq...ujian bererti kita masih di sayang Allah..ujian dari-Nya membuatkan kita sentiasa bergantungan kepada-Nya..

umpama manusia yg sering menunduk dan lupa untuk mendongak mensyukuri nikmat-Nya..begitu juga ujian..dilemparkan ujian agar masusia tetap mahu mendongak menadah tangan kepada-Nya..sang Ar-Rahim..

ujian yang diberi adalah sesuai kemampuan manusia..krn Allah maha mengetahui tentang hamba-Nya..tidak akan diturunkan ujian jika si makhluk tidak mampu menggalasnya..bersyukurlah krn dengan ujian bermakna Allah masih sayangkan kamu..

dearest Zahidah..
i dedicate this entry especially for you, friend..

zahidah..tabah ye sayang menghadapi ujian..jujur kalo Allah turunkan ujian ni kat saya, sy tak kuat utk hadapinya..di diagnose with Cancer Stage III, out of sudden,,sungguh buat hati ni pilu, sungguh meruntun jiwa..pertama kali dapat tau, sempat terdiam sejenak..ditambah komunitas Triskasti di Tawakal adalah anak2 medic..ditambah Zahidah juga anak medik..pasti lebih mengetahui..
zahidah..harap kamu cekal..insya allah kamu pasti bisa sembuh..jadi kan itu pengalaman..supaya nanti bila kamu dah jadi dokter kelak, sekurang2 nya kamu dah punya pengalaman..bila berdepan dengan pasien seperti kamu, kamu pasti lebih bisa menepuhinya..
zahidah insya allah doa dr kita akan sentiasa menemani kamu..sabar ye zahidah..
moga Allah mendengar doa-doa kamu..
uhibbuki fillah..:)

p/s: zahidah dah balik malaysia jam 11 td..katanya cuti 1 sem..semoga cepat sembuh ya!

No comments:

Post a Comment