Monday, January 31, 2011

sanah helwa

alhamdulillah..
Allah memberi kesempatan buat diri ini untuk tetap masih mneghirup udara, dan tinggal di muka bumi-Nya.

hari ni, tanggal 1 February, genap usia saya yang ke 23 tahun..ikut tahun masihi. tapi kalau ikut tahun kalender cina, saya dah 24. ye..1988 sepatutnya tahun naga..tapi saya 1988 lahir sehari sebelum tahun baru cina. so waktu tu 1988 masih tahun arnab. hehehe..(sumber ibu saya)

orang pertama yang wish adalah ayah tercinta. sempat mengalir air mata baca msg ayah..sedih la..bila berjauhan ni touching tu terlebih sikit.

"selamat menyambut ulang tahun yang ke 23. semoga murah rezki, pnjg umur, sihat tubuh badan, dipermudah segala urusan, dan yang paling penting jangan abaikan solat d manapun kita tinggal d dunia ini = ingat Allah dalam segala urusan." ayah

lepas tu beberapa minit kemudian sms dari ibu tersayang. sms ibu kelakar sikit..hehehe..kira pengubat sedih la..kelakar gila sms ibu..

"1hb feb 1988 hari isnin AKHIR tahun arnab..1hb feb 2011 ari selasa ari jadi ke23..3hb feb ni bermula tahun arnab ikut kalender cina kamu dah 24.." ibu

12hb januari tu..sy dh reward diri sendiri dgn hadiah..kira macam advance la hadiah ni..ye la..kena la ada hadiah untuk diri sendiri..nak tunggu org bagi tak tau la dapat ke tak..tau kan yg BB lama sy rusak..so dah rusak terpaksalah tukar baru. dari repair baik beli baru. ingat nak tukar iphone/androis..tapi tak boleh..sebab BB skrg ni adalah satu kebutuhan..iya kebutuhan..:)



alhamdulillah..:)

so skrg sy dah 23. dah dewasa sangat untuk membuat keputusan dan menentukan arah hidup. resolusi buat usia 23 ni, sy harap saya akan menjadi lebih matang. dah tak nak childish dah. dah tak nak leka2 dlm solat..nak jadi muslimah terbaik.

then nak lulus osce..nak grad..wanna make my parents proud of me..:)

ya Allah, aku bersyukur atas kurniaan usia yg kau berikan. kau luluskan lah aku dan teman2 ku agar bisa wisuda ya Allah..amin.

No comments:

Post a Comment