Saturday, January 15, 2011

teka-teki

jom main teka-teki.. main teka-teki ni bagus tau..tambah-tambah main dengan anak2..sebab dengan main teka-teki kita akan merngsang anak2 kecil untuk berimaginasi dan menjadi lebih kreatif. selain itu kita akan merangsang sel-sel otak meraka. dan kita akan memicu pemikiran mereka. bagus la..ajak anak2 berpikir. bukan anak2 je., orang tua pon boleh main gak..tambah2 teka-teki bodoh hahaha..

1. dalam banyak-banyak gajah..gajah apa yang banyak di tong sampah?

2. dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang kepala nya besar gila, badan dia kecil je.

3. sapi kaki nya empat, sapri kaki nya??

4. dalam banyak-banyak kereta, kereta apa yang tidak di panggil kereta?

5. kaki saya empat, badan saya 2, telinga saya 6, jari saya 3, siapakah saya?


okey hari ni lima dulu..jawapn nanti-nanti la ye..hehehe..
ayo..dipikir..

No comments:

Post a Comment